Organiserat kaos?

Inte på långa vägar.
Det är otroligt mycket i mitt huvud för tillfället. Jag ser inga ändar på trådarna. Kunde inte sova inatt, jag låg bara och funderade. Det är mer eller mindre bestämt nu med familjen att jag stannar Maj ut hos dom. Sen försöker jag och min hubby, Suss, att skaffa oss eget boende, andra jobb - egna liv.
Men vart ska man börja? Man måste ha ett jobb för att kunna ha en lägenhet men man måste ju ha någonstans att bo om man ska kunna jobba. Det är ungefär som: Vad kom först, hönan eller ägget?
Nästa problem. Hur ska vi få hit våra saker som är i Sverige? Susanne bor i Skåne så hon har inte lika långt att flytta sakerna. Igår snubblade jag över vad som kan vara lösningen - en redan möblerad lägenhet.
Jag satt och kollade runt efter fina men billiga lägenheter och hittade en jättefin möblerad lägenhet. Synd att vi inte flyttar förrän om 5 månader :/

Jag får bli kvar i familjen här om jag vill. Då får jag mer att göra och då också mer betalt. Men jag jobbar redan så mycket och jag behövs på både morgnarna och kvällarna, så det skulle inte löna sig att ha en lägenhet då. Kommer ju aldrig kunna vara där.

Vart ska man börja?
Hur sjutton ska man få allt att gå ihop?

Jag får ont i magen av bara tanken på att flytta tillbaka till Sverige.
Jag vill inte.


Kommentarer
Frida

Kom hem till mig!!!!!!

2010-01-11 17:26:54
Anonym

Förstår att du vill stanna i Hamburg.. Men om inte kan du komma till göteborg så skaffar vi en gemensam lägenhet ;) hehe

2010-01-11 20:41:33
Zizi

Kiki! Like the sound of that! ;)

2010-01-12 10:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0