Mer tysk än svensk?

Det var väl att ta i men jag känner mig lite mer tysk och lite mindre svensk för varje dag, vecka, månad som går. Bl.a så tappar jag svenska ord och uttryck och det kommer in tyska ord i svenska meningar i stället. Visserligen pratar jag mer svenska nu varje dag än för ett par månader sedan, nu när Susanne bor här men man känner sig ändå som ett mellanting.

Nu på förmiddagen var jag och A ute på ärenden. Vi var bl.a till banken och öppnade ett konto till mig. Det måste jag ha nu när jag kommer få riktig lön, och skatter & försäkringar ska betalas hit och dit. Ytterligare ett steg i den tyska riktningen.

Det är underbart väder men jag jobbar ett par timmar i eftermiddag, så vi får se vad dagen har att erbjuda.
Jag har i alla fall 2 MSN-dejter ikväll att se fram emot!



Haspa - Hamburger Sparkasse



Kommentarer
Jenny

Gud vad roligt! Så känner jag också ibland. Att man är mer tysk. Även om jag inte är i Tyskland. Men känner att hjärta och själ är där. Pratar väldigt mycket tyska hemma, tror inte att det går en dag utan det :p



Hoppas allt är bra med dig :) <3

2010-06-02 23:23:35
sanne

behöver man skatta som au-pair i tyskland? :)

2011-04-27 13:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0