a little bit of this and a little bit of that

Helgen var över på ett kick. Det var en lugn och slapp helg, jag satt barnvakt både fredag, lördag och söndagkväll. Tråkigt men A's födelsedag har firats så jag stod ut.
I lördags kollade vi på Eurovision tillsammans med Linn. Kul att Tyskland vann sin första seger på 28 år! :D Låten kan jag både utantill och baklänges och den retar gallfeber på mig men ändå så går både jag och Susanne och nynnar på den ganska ofta. Märkligt det där.
Igår var det en massa släkt här och det har ätits tårta. A fick ramen med korten från mig och Susanne och från P fick hon bl.a. en iPad som kom ut på tyska marknaden bara häromdagen. Det gäller att vara snabb ;)

Måndag. Ny vecka - nya problem, möjligheter och/eller upplevelser? Mycket kan hända.
Det största för mig denna vecka är att jag åker till Sverige på fredag! Och att jag fick kontraktet från Skandinaviska skolan skickat till mig nu på förmiddagen. Det ska läsas igenom och skrivas på. Jag tänkte be A gå igenom det med mig. Det är på tyska och så bra på tyska är jag inte så att jag förstår det finstilta.
Sen får vi se vad mer som händer resten av veckan. Det är inte så mycket jobb, så det blir nog ganska lugnt. Jag ska pyssla med ett par packlistor. Jag behöver en för när jag åker på fredag och jag behöver en för saker som jag ska packa med mig fram Sverige tillbaka hit.


Das war's, leute!
Tschüss.


Kommentarer
UMA

Hej, läste att du bor i Hamburg och gillar Tokio Hotel.. är det inte helt underbart att bo så nära dem?! :D

2010-05-31 20:28:35
URL: http://HTTP://UMAPUMA.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0