Lägenhet!

Ikväll har jag och Susanne kollat på 2 lägenheter! Jag gillar att saker och ting börjar hända. Men vi är långt ifrån mållinjen än. Det är så mycket som ska pysslas ihop, så många saker som måste stämma för att vi ska lyckas.
Men vi tar en sak i taget.

Pappan i familjen äger lägenheter, och det var också hans som vi var och kollade på nu ikväll. Den ena är liten dock, pyttelitet "kök". Man får bara plats att stå där och laga mat. Bord och stolar kan man glömma. Ett sovrum och ett vardagsrum. Då måste en av oss slagga ute i vardagsrummet. Det positiva med lägenheten är att den redan är möblerad.

Den andra lägenheten är lite större. Då får vi ett varsitt sovrum, så ingen av oss behöver slå upp ett läger i vardagsrummet, fast samtidigt så får vi inget vardagsrum. Men jag väljer hellre ett varsitt sovrum utan vardsrum, än att någon av oss ligger ute i vardagsrummet och inte kan stänga om sig. Man behöver sitt eget kryp-in när man vill vara i fred. Vardagsrum klarar man sig utan, tysk tv suger ändå ;)
Köket är större, så köket kan vara en "mötesplats" om man så vill.

Båda lägenheter ligger i samma område där vi bor nu, vilket passar perfekt eftersom att jag troligtvis kommer jobba kvar i familjen som barnvakt istället för au pair när bebisen kommer i slutet av Oktober. Dom kommer ha en au pair också men en barnvakt tjänar bättre (kan säga att jag klarar hyra och att leva på lönen) så jag byter "tjänst" ;)
Varför ska dom ha au pair och barnvakt, kanske flera av er undrar. Och tja... timmarna som en au pair får jobba per vecka kommer inte räcka åt helt enkelt. Så har dom råd med båda - varför inte.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen - det är en underbar familj, som hjälper mig/oss med så mycket!


Det blir lägenhet nr.2 som vi tar i sånna fall. Men som sagt, det är så mycket som ska pysslas ihop. Så vi får se hur det kommer att sluta.
Jag vet att my dear ones där hemma håller tummarna för oss! :)




Kommentarer
Didi

Vad spännande! Jag skulle också rösta på att ha varsitt sovrum, det är nästan ett måste att kunna stänga om sig. Lycka till med allt!

Msn i veckan? PUSS!

2010-05-19 06:00:39
URL: http://derlan.blogg.se/
Victoria

Vad kul med lägenhet! Håller tummarna för att allt ordnar sig. Vet hur frustrerande det är att vara så nära men ändå inte.

2010-05-19 14:51:14
URL: http://victoriaemily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0