Skandinaviska Skolan, Hamburg

Jag var där i förmiddags för att ha ett möte med en av de ansvariga. Skolan är liten och mysig, och den är snart 100 år gammal. Även om elevantalet är lågt så är det undervisning från förskola upp till gymnasium.
 
Mötet gick hur bra som helst och när jag gick därifrån så hade jag blivit erbjuden jobbet! En fritidstjänt med start i höst.
Nu gäller det bara att jag och mamman i familjen här får ihop dom tiderna med mitt kommande nanny-schema, så jag kan tjäna lite extra cash!

Jag måste komma ihåg att tacka Paulina. Det är hennes tjänst som jag kommer ta över. När hon sa upp sig så tipsade hon om att dom letar efter en ersättare och gav mig ett nummer att ringa.

Bilden nedan är från skolans hemsida



Skolan


Kommentarer
IDA

Sv: Ja - alla 4 ensam. Precis.. Det skulle blivit för mycket. Jag skulle nog inte klara av en bebis heller utan skulle föredra om de var ett par år.

Vad roligt! :D Grattis! (till nannyjobbet & jobbet du blev erbjuden om du tar det)



Hur får man såna där nannyjobb? Eller det kanske är i familjen du har nu? Hur (ungefär) ser såna nanny-pass ut? Om man har ett sånt jobb kan man väl ha ett till deltitsjobb på sidan av eller missförstår jag arbetstiderna helt nu?

Det låter i så fall mycket mer som något för mig (än au pair) eftersom jag skulle vilja ha två jobb (i alla fall i början). Du som bott där ett tag kanske har förstått lite vilka som är bättre och sämre områden att bo i i Hamburg? Skulle verkligen uppskatta tips/råd kring det i så fall. Så svårt att kolla sånt på nätet menar jag. Mycket bättre att få tips på ställen genom någon som bor/bott där.



Åh jag blir så sprallig/glad när jag läser det du skriver. Jag måste se till att komma iväg dit jag med. Det verkligen pirrar i kroppen på mig!

2010-05-25 19:01:17
URL: http://iiea.blogg.se/
IDA

Eller det kanske krävs erfarenhet som au pair för att få bli nanny där?..

2010-05-25 19:01:48
URL: http://iiea.blogg.se/
Amiee Whitney

sv. I'm good thank you :D My toe is very swollen though, it reminds me of the toes the Flintstones have Haha!

Aw bb I'm so happy for you! I will come and visit you one day when you are settled :P

Have you got a busy week ahead of you?

Puss!

2010-05-26 01:01:12
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Victoria

Gud va kul! Grattis till jobbet! :D

2010-05-26 23:26:45
URL: http://victoriaemily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0