Sylt 8-14 Maj

Bättre sent än aldrig, right ;)

Nu när vi var på sylt denna gången så gjorde vi mer saker än vad vi brukar. Sylt är ett sommarställe, så det finns inte så mycket att göra när man är där övriga årstider.

Djurparken öppnade nu i Maj, så vi var där en av dagarna.
Det var en liten och mysig djurpark, perfekt för barn. Det var mest fåglar av olika slag men det fanns även smådjur, getter och grisar. Mitt i djurparken låg en liten damm med en gräsplätt i mitten där man kunde låna en trampbåt. Dammen var full med små söta andungar, påfåglar och andra fågelarter. Jag och Susanne, som skötte trampbåten, var rädda för att köra på andungarna som vägrade flytta på sig.
Det var en rogivande dag :)


Det finns båtar som åker lite överallt på havet och vi åkte en dag ut med en båt som åkte förbi en sanddyna där ett gäng sälar låg och solade. Personalen på båten lekte även “Dödlig fångst” och drog upp en massa havsdjur som ungarna fick kolla på.
Jag är ingen havsmänniska , och blev nästan sjösjuk trots åksjuketablett, så det var ingen behaglig upplevelse för mig.

Resten av dagarna på Sylt spenderades på stranden och på lekplatser.

Jag klarade veckan utan internet och dator ;) men nästa gång vi åker till Sylt, så är vi där 3,5 vecka och det kan bli lite kämpigt. Det är via internet som jag är nästan all kontakt med folket där hemma.
Så jag funderar på att köpa med ett mobilt internet då. Vi får se.


Random pics at the beach











foto: Susanne


before...


....after


Random pics at the zoo






















Random pics at sea





B & Suss - två nyfikna tomtar










Det bästa med Sylt





Kommentarer
mami

åhh,va många fina bilder. och fina flickor. så roligt att se! jag längtar tills du kommer hem,men snart nu så kommer du...

2010-05-21 09:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0