Kinderchoklad - en god bit av Tyskland

Alla har väl, någon gång, roat sig med ett kinderägg eller två. Det har i alla fall jag. Och med stor risk för att låta gammal; överraskningarna var bättre förr ;)
Men hur som haver, kinderchoklad. Marabou i alla ära men kinderchoklad är så himla gott! Det finns just kinderägg och ett par andra sorters choklad från kinder på ICA. I Tyskland kryllar det med en massa olika sorter!
Min favorit är Kinder Riegel (Kinder Maxi i Sverige). Den äter jag gärna som den är eller bryter ner några bitar i ett kopp varm O'boy. Det är också supergott att slänga på några bitar på en pannkaka ett par minuter innan man tar upp den från stekpannan. Härligt med smällt choklad!







Kommentarer
Emmla

Asså scheisse vad gott det är!! Kinde choklad är det bästa i hela världen. Jag är helt beroende. Ser jag såna på en affär måste jag bara köpa!

(nu blev jag så sugen att jag måste köpa på pressbyrån vid skolan imorgon fast det är så dyrt där >.<)

2010-10-03 17:03:36
URL: http://emmlansemlan.blogg.se/
Mary

Kinder Riegel är ju helt klart den bästa!

2010-10-03 23:40:07
URL: http://vivalamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0