5 veckor

5 veckor. 34 dagar. Drygt en månad kvar tills vår bebis ska ploppa ut.
Jag trodde magen skulle vara större än vad den är nu, men jag är glad för att den inte är det. Det är svårt nog att ta sig fram ändå. Och plutten får gärna sjunka ner lite snart, det är lite ansträngande att det trycker så på lungor och magsäck. Men han ligger med huvudet ner i alla fall, även om han inte är fixerad ännu.
Det är inte bara suck och stön. Det är så otroligt mysigt att kunna känna små fötter, knän och t.o.m en liten rumpa när han bökar omkring där inne.
Det är en lite surrealistisk känsla över det hela. Att det faktiskt är en levande varelse i min mage, som lever på mig och min kropps tillgångar. Surrealistiskt men en otroligt härlig och häftig upplevelse!



vår fina bebis i v.19



en något suddig bild från igår, v.34+6



Kommentarer
Milla

Precis sådär känner jag också. Helt otroligt surrealistiskt att veta att det ligger en liten ny minimänniska inne i magne på mig. <3



Fin mage du har! :)

2011-12-18 18:34:04
URL: http://millablom.blogspot.com
Milla

Trevligt. Jag har accepterat den. :D Nu ska jag bara lära mig hur det funkar också. Jag är mentalt efterbliven när det kommer till teknik. Ser fram emot ett mail från dig! :) nattinatt.

2011-12-20 23:47:21
URL: http://millablom.blogspot.com
Luiza

Åh, vad fin du är, och vilken underbar liten "varelse" du har där inne...



Haha, jag kan inte låta bli att le, men du hoppades att jag hade en bra dag i din kommentar.

Vad du inte vet är att under tiden du skrev den kommentaren, skrev jag ett inlägg, om allt annat än en bra dag...hehe.

Men det blir bättre.

Massa kramar/

Luiza


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0