Allt och lite till

Tiden går och augusti och sommaren lider mot sitt slut. Jag är inte mycket för för mycket värme men solen har visat sig lite väl lite faktiskt. Men vi hann med att gå ner till stranden med Liam en gång i alla fall, och detta förra veckan. I början var han lite skeptisk men han mjuknade tillslut och satt och plaskade lite vid strandkanten. Vi passade på att ta oss en dopp vi med! Det första (och enda?) i år för mig. Skamligt nästan.
 
Liam är 7 månader idag! Nu går det undan och han utvecklas något enormt. Han lär sig något nytt varje dag nästan.
Han har suttit stabilt sen en månad tillbaka och han har nyss lärt sig att sätta sig upp själv från liggande läge. Han har lärt sig vinka. Och oj vad han vinkar! Han vinkar till oss, andra, sin spegelbild, tv'n och radion bl.a.
Han kryper nääääästan. Han kommer upp i krypställning och tar ett steg framåt med ena benet men vet inte hur han ska göra med händerna så han faller på mage istället. När han inte kryptränar så står han gärna på händer och fötter. Upp och ner hela tiden.
Är han missnöjd eller bara vill ha uppmärksamhet så gnäller han "mam mam mam". Hjärtat smälter verkligen! Hoppas han börjar med "pap pap pap" snart också.
Han har så smått börjat att klappa händerna. Inte riktigt där än men han övar.
Detta var bara lite av allt som händer just nu.
 
7 månader.. tiden går som sagt, och snart är det är hög tid för mig att börja fundera på hur jag ska göra i framtiden. Körkort, göra klart min förskolelärarutbildning och jobb hägrar men allt känns lite mossigt just nu. Allt är ju ett måste och någonstans måste jag börja. Liam ska börja i förskolan så småningom och Larsa vill ta över föräldraledigheten.
En dag i taget, och just nu försöker jag njuta så mycket jag kan av dagarna hemma med min lille fis.
 
 
 

Kommentarer
Luiza

Heeej fina skrutt!!!!
Vad kul att läsa om hur det går för er!
Åh, så vemodigt att börja tänka i de där "måste" banorna när man har så mysigt, men ja, det måste göras...

Han är ju bara för söt, er lilla skit =).

Ha en god natt.
Massa kramar/
Luiza


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0