Dagen D

Äntligen är det den 21:a Januari. Vårt beräknade förlossningsdatum. Tråkigt nog sitter vi här utan någon bebis. Men så är det också bara 5% som föder på "sitt" datum. Och tyvärr kan jag inte säga att jag har gått över tiden imorgon när jag vaknar. Man går ända till v.42+0 innan man officiellt har gått över tiden, vilket är om 2 veckor. 
Kommer jag så långt så följer täta kontroller under en vecka för att se till att både jag och bebis mår bra. Sätter inte kroppen igång förlossningen under den veckan så blir man igångsatt med medicinsk hjälp. Blir man igångsatt så finns det en liten risk för att kroppen inte riktigt hänger med i förlossningens förlopp, och förlossningen kan bli utdragen. Så jag hoppas på att tillhöra dom 92% som föder innan 42 hela veckor är uppnådda.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0