Divided attention

Dom senaste dagarna har jag fått dela upp min lilla lediga tid jag har mellan mitt sociala liv, TH, datorn - och mina två nya tidskrävningar; Sex and the City och The Mortal Instruments.

Min au-pair mamma har alla säsonger utom säsong 2 av SatC. Jag började kolla på första säsongen när jag hade läst ut The Host. Jag behövde något som hindrade mig från att läsa om boken. Jag såg klart säsongen på 2 dagar.
Jag visste att Suss har sin SatC-box här i Hamburg, så jag tänkte frågade henne om jag kunde få låna andra säsongen av henne. Sagt och gjort. Jag kollade nyss klart på den säsongen.
Säsong 3 väntar i morgon.

Jag pratade ju om hur svårt det är för mig att hitta böcker som jag verkligen fastnar för. I fredags snubblade jag praktiskt taget över en ny bok jag kan drunka i. Inte bara 1 bok, utan en serie på 3 böcker. En fjärde bok släpps 2011.
The Mortal Instruments series är skriven av Cassandra Clare. Jag postar ett eget inlägg om serien alldeles strax. Första boken; City of Bones har 442 sidor. Jag har läst hälften.


Man kan lätt konstatera att när jag fastnar för något, så fastnar jag verkligen för det.
Oavsett om det handlar om TV-serier eller böcker så är det skönt att kunna krypa ihop under en filt och bli fångad i en värld långt, långt borta.





Kommentarer
Crazy Am

Satc <3<3<3<3

Pure Love.



Jag har första boken i Mortal Instruments faktiskt men har inte läst den ännu. Marie har 'läst' den i ehm, två månader nu och kommit 35 sidor. Jag kanske måste sno den från henne snart alltså. :P

2009-11-17 06:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0