Detta med traditioner

Varje påsk är det äggpromenad här. En tipspromenad med ägg som vinst. Godis till barnen.
Jag gick första gången förra året men min sambo har gått fler gånger än vad han kan räkna, och tycker det är en bra och hurtig tradition att göra varje år. Det är väldigt populärt och det är massor som deltar varje år.
I år skulle vi ha det mysigt på promenaden och dra en barnvagn. Liams första påsk och äggpromenad!
Men vädergubbarna förutspådde skitväder. Och när vi klev upp i morse så vräkte snön ner. Först tänkte vi inte gå men ändrade oss sen. Som sagt, Liams första påsk. Traditioner måste ju börja nånstans, lite snö ska inte få va en ursäkt! Nu var det verkligen "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" som gällde, så vi tog fram vinterjackorna igen och packade ner Liam i vagnen där han låg skönt nerbäddad i en overall och ett par filtar. Sen gav vi oss på äggjakt!

Det blev inte så många rätt men vi kom hem med 15 ägg i alla fall.






Kommentarer
Micaela

Det har INTE hållt i sig kan jag säga haha, han vaknar med ca 2 timmars mellanrum, med lite tur 3 timmar ibland! Men imorse drog han en fyra timmars repa helt oförberett sådär. Det är ju så dumt fr jag ligger ju och tänker - snart vaknar han nog för käk, det är ingen mening att jag somna om - och då sover han som längst!Unge!!

2012-04-06 22:17:53
URL: http://micalela.blogg.se/
Luiza

Vilken mysig dag ni verkar haft =)!

Vad skönt att ni kom iväg , 15 ägg är inte fy skam ;).



Hoppas ni får en fin dag.

Massa kramar/

Luiza

Micaela

Yes, här är det alltid på skärtorsdagen som påskkärringarna går omkring=)fast det har ju blivit typ som hallowen, vissa klär ut sig till vad som helst och vill bara ha godis och pengar som sagt..

2012-04-08 21:55:49
URL: http://micalela.blogg.se/
Micaela

Gurra är så otroooligt bra på att sova haha så han vaknar sällan om han är supertrött. Eller han vaknar, men jag vaknar först. Eric behöver bara andas annolunda så vaknar jag direkt. Sen går jag från 0-100 på en sekund, det var betydligt längre tid för Gurra att vakna till så då har jag redan hunnit byta och mata typ. Så - lite får jag skylla mig själv, men om man vill ha det gjort får man göra det själv :D

2012-04-17 17:33:27
URL: http://micalela.blogg.se/
Milla

Tack gumman! Ja, sno på du! :) kram.

2012-05-14 14:10:45
URL: http://millablom.blogspot.com
Milla

Tack snälla Zarah! <3

2012-05-17 22:55:22
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0