Nu går det undan

Mycket har hänt utvecklingsmässigt med Liam dom senaste veckorna. Allt verkar ha skjutit iväg i raketfart.
Han har hittat sina händer, dom har han i sin mun nästan ständigt och han stirrar på dom väldigt mycket.
Han har börjat sparka på sina leksaker som han har på babysittern, och även på sin mobil över skötbordet. Han skjuter ifrån med fötterna när man lyfter upp honom. Jollrar och ler hela tiden.

Vi har haft honom på mage för att träna nacken, då vi fick lite bakläxa på det när vi var på hans 2 månaders-kontroll för 3 veckor sen. Han gillar inte att ligga på mage och har inte varit värst intresserad av att hålla upp sitt huvud och blivit grinig med en gång vi har lagt ner honom. Eller också har han myst ner sig och somnat.
Men igår när jag la ner honom för lite träning så höll han inte bara upp sitt huvud, han rullade även över på rygg! Han har inte visat någon antydan till att kunna/vilja vända sig till rygg innan, så jag blev riktigt förvånad när han helt plötsligt låg på rygg igen. 
Idag har han också rullat över, och jag var beredd med kameran. Nedan finns ett klipp från i förmiddags.

Det är kul att han utvecklas och blir större men samtidigt så vill man inte att det ska gå för fort. Han är ju vår lilla bebis! :)

Glädjen, kärleken och stoltheten man känner för sitt barn går inte att beskriva, det måste upplevas!



En glad liten skit



Så här kunde det se ut när han låg på mage...



eller också så här



Skrutten rullar från mage till rygg!


Kommentarer
Linnea

Åh, så söt han är. Och duktig!!! Jag ser fram emot att träffa er lilla prins :-)

Imorgon kanske?

2012-04-04 14:02:46
URL: http://linneasjolen.blogg.se/
Amelie

Vilka mysiga bilder! Häääärliga bebisljud också på filmen <3



Hoppas ni har det fint och njuter av småbarnslivet & att vara föräldrar.

Massor med kramar & Glad Påsk!

2012-04-04 15:58:18
URL: http://www
Milla

Vad duktig han är! :-)

2012-04-04 18:50:56
Luiza

Måste erkänna att jag inte hunnit vara inne på ett tag, och det är beklagligt eftersom jag missat en hel del...

Otroligt fina bilder på Liam, en otroligt fräsch mamma, som klippt sig och ser dundersnygg ut [jag menar det verkligen].

Kul med hans utveckling också =).

Han är bedårande söt, vännen.



Önskar er en fin påsk.

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0