2 veckor

Idag är det 2 veckor sen Liam föddes. Tiden går fort och imorgon börjar Larsa jobba igen efter sina 10 pappa-dagar. Det har varit skönt att haft honom hemma och det kommer bli tomt på dagarna utan honom men vi kommer nog kunna hålla oss sysselsatta ändå.
Jag ska försöka ta mig ut på promenader. Jag har fortfarande ont efter förlossningen då jag sprack lite på 2 ställen och fick sy 5 stygn, och muskulaturen är fortfarande svag. Så än klarar jag inte av att gå längre sträckor. Sen blev jag även stucken för långt in i ryggen när bedövningen lades, och ett resultat av det var en fruktansvärd huvudvärk och stel i nacke och rygg. Det var okej när jag låg ner men så fort jag satt/stod upp så blev det värre. Och Liam hade lite gulsot som dom ville ha koll på, så vi låg kvar 4 nätter på avdelning 11.
Jag hade fortfarande huvudvärk när vi åkte hem men det var mycket bättre och nu är den i stort sett obefintlig.
Så det blir bättre, sakta men säkert.

Liam äter och växer som han ska. Han sover bra på nätterna och oftast får vi runt 5 timmars sammanhängade sömn innan han vaknar och vill ha mat. Han är duktig, vår lilla skrutt.



bara några timmar gammal



pappas pojk



pyjamasmys i förmiddags



sover skönt på mammas axel



Kommentarer
Frida

Åhhh så söt han är! Skönt att han sover bra, man behöver sömn :)



Hoppas de var trevlig mot dig på avd 11! :)

2012-02-05 17:05:26
Micaela

Tack=) O va fina bilder på er pojk=) Mycket hår!

2012-02-06 05:00:35
URL: http://micalela.blogg.se/
Luiza

Underbar liten pojke som låter mamma och pappa sova =).

Förstår att det blir lite tomt nu när maken är borta om dagarna, men som du säger ,ni håller er nog sysselsatta iaf.

Hoppas det onda släpper snart, så du kan ta ordentliga promenader och bygga upp muskulaturen igen.



Jättemysiga bilder.



Ha en fin dag.

Kram/

Luiza

Micaela

Haha ja, bebis är faktiskt det viktigaste och få med sig;)

Jag trodde inte jag skulle säga nått " roligt" , men så här i efterhand var det lite roligt. Sa även hur många ggr som helst att jag verkligen FÖRSTÅR folk som knarkar haha...

2012-02-08 19:56:47
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0