Mat!

Burken med palsternacka och morot som jag skrev om, ligger numera tom och redo att föras till glasinsamlingen. För i söndags var det inte bara Mors dag, det var även dagen då Liam fick smaka fast föda för första gången!
Dom första små skedarna såg han ganska skeptisk ut och grimaserade en del. Det blev mycket söl och spill och konsistensen var ovan.
Men redan andra dagen gick det mycket bättre! Han gapar som en liten fågelunge och vill ha mer och går det inte fort nog, så blir det ledsamt. Men det är ju fortfarande små smakportioner som gäller, inga mängder, och än så länge har han bara fått smaka den där burken. Han ska få lite potatis nästa gång det står på vår meny, bara vi inte saltar den.

Stora gossen!



hmm..vad är detta..



jag tar en smakbit



kletigt och gott!


Kommentarer
Micaela

Nej va roligt att testa mat! Vi kommer nog vänta till 5 månaders dagen tror jag nog, men ska prata med bvc på torsdag! Skallran fick jag av min syrra, vet inte vart hon har köpt den, men har sett den på åhlens och på jollyroom!den är verkligen kanonbra!!



http://www.jollyroom.se/produkter/leksaker/baby-nyfodda/bitringar-skallror/manhattan-winkel.html

2012-06-04 16:36:19
URL: http://micalela.blogg.se/
Luiza

Så fin han är, och vad gulligt han tittar på de där skedarna med sina små smakportioner =).

Kul att han gillade det.



Tack fina, söta du för kommentaren i samband med förlossningen...

Det var en jobbig en, men inte den enda jobbiga i historien, dock min upplevelse av det hela.

Jag skulle göra det igen om jag fick, trots att det är så nära det som varit och hur jobbigt det var, för det är så värt det.

Nu har vi vårt under hos oss och jisses vad bra det känns.



Klart du ska skriva en förlossningsberättelse, det är aldrig fösent för en sån. Jag skulle iallafall tycka det var kul och spännande att läsa den.

Hur jag hinner?

Kan bero på att jag har problem med amningen, som jag förstår tar upp en hel del tid, även om det inte är helt lätt med flaska heller, men jag passar på mellan tvättstugan, städningen och när hon sover =).Så ta det i din takt, men skriv gärna en när du hinner.

Massa kramar/

Luiza


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0